زن خیابان انقلاب متهم به تشویق مردم به فساد

دادستان تهران در مورد زنی که در خیابان انقلاب با برداشتن روسری کشف حجاب کرده بود گفت که اتهام این زن تشویق مردم به فساد از طریق کشف حجاب در مرئی و منظر عام و تظاهر به عمل حرام و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی می‌باشد و وی به ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است!

زن خیابان انقلاب متهم به تشویق مردم به فسادعباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در مورد تعلیق ۲۱ ماه از این مجازات برای مدت پنج سال گفت: تعلیق حکم دادگاه در امور منافی عفت برخلاف بند پ ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی است و دادستانی تهران پیگیر نقض این حکم است.

وی هم‌چنین در خصوص پرونده وضعیت اولین متهمی که از بابت تجاهر به کشف حجاب تحت تعقیب قرار گرفت، اظهار کرد: حسب اعلام پزشکی قانونی، نامبرده «نیازمند درمان دارویی طولانی مدت تحت نظر روانپزشک است».

وی همچنین خبر داد که دادستانی تهران دستور کتبی برای توقف اتومبیل رانندگانی که فاقد حجاب شرعی می‌باشند، صادر نموده است و حسب اعلام پلیس، ظرف دو ماه گذشته ۳۱۲۰ دستگاه اتومبیل در رابطه با کشف حجاب، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و مانند آن توقیف شده است.

وی مقابله با هرگونه تجاهر، تظاهر، ساختارشکنی در مورد حجاب را ضروری خواند و با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای حذف حجاب از جامعه ایران اظهار داشت: چهل سال است که رویکرد مدارا نسبت به حجاب اتخاذ شده و حال عده‌ای در صددند با عبور از ارزش‌های دینی ساختارشکنی نمایند، این در حالی است که مردم ما بیش از آنچه که تصور می‌شود معتقد و متدین هستند.

پوشش و عفاف برای مرد و زن هر دو پیش‌بینی شده است

جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر عمومیت عفاف و شمول احکام اسلامی در این موضوع بر زن و مرد هر دو، در توضیح اظهار داشت: پوشش و عفاف برای مرد و زن هر دو پیش‌بینی شده است، اما جهات اختلاف زن با مرد موجب شده است که پوشش وی متفاوت از پوشش مرد باشد.

قابل توجه این که خطاب اول قرآن کریم در خصوص عفاف و پوشش مناسب، ابتدا به مردان است آن جا که در سوره نور آیات ۳۰ و ۳۱ می‌فرماید «قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم» و سپس در آیه ۳۱ خطاب به زنان می‌گوید «و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن» چرا که زن مظهر جمال است.

وی در تبیین فلسفه حجاب به آثار مثبت اجتماعی، خانوادگی و روحی روانی حجاب اشاره کرد و در توضیح اظهار کرد: از جنبه اجتماعی موجب حفظ و نشاط فعالیت اجتماعی می‌گردد؛ چرا که انواع التذاذهای بصری و لمسی و مانند آن را به محیط خانواده و در چهارچوب ازدواج اختصاص می‌دهد و اجتماع را منحصراً برای کار و فعالیت قرار می‌دهد. هم‌چنین حجاب به بهداشت روانی اجتماع و زن کمک می‌کند و موجب تحکیم خانواده و روابط زوجین می‌شود.

دادستان تهران در بررسی جایگاه حجاب در قرآن کریم به آیه ۵۳ از سوره احزاب در بیان حرمت زنان پیامبر و آیات ۳۳ و ۵۹ همان سوره در منع تبرج و خودنمایی و تبیین محدوده حجاب پرداخت واظهار داشت: این آیه به استفاده از جلباب به معنای لباس گشادتوصیه نموده و از آنان خواسته است که جامه‌شان را بر خود گیرند تا نشان دهند که اهل عفاف هستند.

ماهواره و حجاب
وی هم‌چنین ضمن بی‌مبنا خواندن استدلال عده‌ای که با تمسک با عدم امکان اجرای قانون فعلی در مورد حجاب، در صدد عرفی کردن حجاب برآمده و مدعی‌اند که حجاب نیز همانند قانون ماهواره باید به دلخواه افراد باشد، در پاسخ اظهار داشت: قوانین کشور به ویژه مواردی که با عفت عمومی، اخلاق حسنه و نظم عمومی مرتبط هستند، تا زمانی که نسخ نشده‌اند، لازم‌الاجرا هستند.

وی در خصوص ادعای متروکه بودن قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره و مقایسه آن با قانون مربوط به حجاب اظهار داشت: برخی با ادعای این که شصت درصد جامعه از ماهواره استفاده می‌کنند، بر لازم‌الاجرا نبودن قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره نظر داده‌اند؛ این در حالی است که قوانین از جمله قانون پیش گفته و هم‌چنین تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) در خصوص حجاب، قانون جاری و لازم‌الاجرا است و چنان‌چه عده‌ای اجرای این قانون را به مصلحت نمی‌دانند، آن را نسخ یا اصلاح نمایند؛ اما تا وجود چنین قوانینی، لازم الاجرا هستند؛ هم‌چنان که در مورد ماهواره، دادستانی تهران مجوز اقدام به پلیس را داده است و البته ورود پلیس به منازل افراد با این دستور مجاز نیست و نیازمند دستور موردی است.

حجاب امری ضروری است

آیت الله سیدهاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «حجاب از نظر اسلام امری ضروری و متن قرآن است. به عبارت دیگر ربطی به نعوذ بالله پیامبر، فلان آخوند و مرجع دینی ندارد.»

حجاب امری واجب است

آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید شیعیان گفت: حجاب از واجبات الهی بوده و صحبت درباره اختیار یا اجباری بودن آن بی‌معنا است و تنها فقها می‌توانند درباره آن حکم و نظر دهند.

وی دخالت افراد غیرمتخصص را در زمینهٔ حجاب اشتباه خواند و افزود: مسائل دین را باید از فقهای دین جویا شد و نمی‌توان در مورد حلال و حرام، بدون داشتن اجتهاد و علم کافی برای مردم دستورالعمل صادر کرد.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: حجاب در اسلام نیز مسئله‌ای است که تنها فقها می‌توانند درباره آن نظر بدهند و هرکس نمی‌تواند به‌آسانی درباره آن حکم صادر و در جامعه اظهارنظر کند.

وی تعداد آیات قرآن کریم را درباره حجاب ۱۱ آیه دانست و تصریح کرد: حجاب یک واجب الهی است و در ۱۱ آیه در قرآن کریم درباره آن صحبت شده و بحث درباره اجباری‌بودن یا نبودن آن یک امر عبث است.

آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: همان‌گونه که ما درباره مسائل شیمی و فیزیک نظری نمی‌دهیم، چون تخصصی در آن نداریم، کسانی که تخصصی در مسائل دین ندارند نباید در این امر دخالت کرده و نظر دهند.

منبع:
خبرگزاری مهر
خبرگزاری تسنیم

سیاسی‌ کردن حجاب برنامه دشمن است

Share this page to Telegram
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

لطفا بنویسید که درباره نوشته فوق چه نظری دارید:

avatar